john-schnobrich-FlPc9_VocJ4-unsplash

Lillestrøm Municipality establishes emergency and collabiration room i Mobilise

Tilknyttet den ekstraordinære situasjonen man befinner seg i, har det oppstått en rekke nye oppgaver kommunene må håndtere. Vakt og informasjonstjenester må etableres og bemannes, testing av innbyggere må gjennomføres, de i karantere trenger bistand mm. For å løse oppgavene må trenger kommunen å organisere ressurser på tvers av etater, rekruttere eksterne hjelpere og frivillige. Eksisterende HR systemer blir da for tunge å benytte og man trenger fleksible verktøy for kommunikasjon, organisering, bemanning og rapportering.

Lillestrøm Kommune fikk satt opp et beredskapsrom der de kan importere og rekruttere ressurser. De kan dele inn ressursene i kompetansegrupper, sette opp vaktplaner og organisere oppgavene på en effektiv måte

Del artikkel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin

Relaterte artikler

Arendalsuka 2021

Mobilise deltar på Arendalsuka 16-20. august 2021! Vi arrangerer debatt og fagseminar der alle paneldeltakere og foredragsholdere kommer til å være fysisk tilstede! Les mer om

Sylvia Jacobsen

Mobilise styrker teamet

Sylvia Jacobsen (38) som har jobbet med frivillighet gjennom 20 år har nå blitt en del av Mobilise teamet. Hun har jobbet med alt fra

GDPR: Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre tjenesten vår, spore og analyser, huske preferanser osv. Ved å bruke nettstedet vårt, samtykker du i disse informasjonskapslene. Klikk på "Info" -knappen for å lese våre retningslinjer for personvern.