Kommuner

Mobilise tilbyr kommuner en komplett plattform for håndtering av frivillige, valgmedarbeidere og andre type temporære ressurser. Mobilise tilbyr tilpassede løsninger som dekker forskjell behov innen kommunen enten man skal organisere valg, frivillighet eller ønsker å gi gode støtteverktøy til lokale arrangører og organisatorer mm. 

Vi tilbyr kommuner forskjellige verktøy som kan alle samles i en og samme plattform:

Mobilise har i samarbeid med flere av landets kommuner utviklet en skreddersydd løsning for administrasjon av valgfunksjonærer som idag er brukt av over 25 av landets største kommuner. Gjennom Mobilise valg får man verktøy som forenkler og effektiviserer prosessene med:

  • Rekruttering
  • Kommunikasjon
  • Opplæring
  • Valglokaler 
  • Bemanning
  • Data overføring til EVA
  • Tidsrapportering
  • Lønnsgrunnlag
  • Rapportering

Systemet er tilpasset valg terminologi, er tilpasset til alle mulige terminaler (pc, nettbrett, mobil) og er 

Mobilise HUB er en spesial løsning for kommuner som ønsker å samle alle egne prosjekter, frivilligaktører, arrangører, organisasjoner med flere i en plattform.

I tillegg til å kunne gi alle aktørene i kommunen tilgang til gode støtte verktøy  for forvaltning av frivillige – vil man kunne oppnå en rekke andre fordeler:

  • Kompetansebygging rundt felles verktøy
  • Kostnadsbesparelser for alle aktørene
  • Økt kunnskap og statistikk på frivilligheten i en kommune
  • Mulighet for å skape frivilligmobilitet mellom segmenter
  •  Enkelt å skape samhandlingsrom på tvers av aktører for god koordinering av frivilligheten
Når man skal samarbeide på tvers av avdelinger, organisasjoner og med temporære ressurser som frivillige, hjelpepersonell, organisasjoner med flere – trenger man i slike situasjoner systemer som er fleksible og åpne. HR systemer, kriseverktøy og andre interne systemer er gjerne stengt bak brannmurer, krever ekstra lisenser og kan ikke deles med alle. Mobilise Beredskapsrom kan etableres raskt og åpner for full samhandling mellom både interne og eksterne ressurser. Løsningen har gode verktøy for informasjonsdeling og oppgaveplanlegging som vil bidra til å forenkle organisering av alle de ekstra oppgavene som skal løses fremover. Mobilise systemet håndterer også timeregistrering (om nødvendig) og lønnsgrunnlagsrapportering. Mobilise kan bistå kommunen både med å etablere prosjektrommene som trengs, og konfigurering av disse i løpet av meget kort tid, og få dere i gang med de prosessene som er nødvendig (import, registrering og vaktplanlegging).

"The mobilise way" - Et komplett system kombinert med unik kompetanse

Mobilise Way – er et rammeverk som er utviklet for de som skal organisere et stort eller lite arrangement, eller har løpende forvaltning av deltidsansatte, frivillige, funksjonærer eller andre typer Ad-hoc ressurser. Vi vil sørge for at dere får en optimal og effektiv arbeidsprosess – kombinert med en plattform som dekker deres behov.

Aktuelt

Med Mobilise får dere en komplett plattform med verktøyene dere trenger, en kompetansepartner med erfarne rådgivere og hjelp/støtte når dere trenger det.